Antiklimax

Hej!
Alltså det är inte roligaste tiden att vara löpare på hösten. Eller senhösten i varje fall. Början av hösten är fin när björkarna sprakar som eld av alla orange nyanser, men nu har de flesta löven fallit och mörkret kommer tidigare och tidigare på kvällen. Inte är det så kul att ge sig ut när det bara är mörker man ser när man tittar ut genom fönstret. MEN det som inte dödar, det härdar! Jobbet ska bli gjort och man mår alltid bättre efteråt! Häromdagen skulle jag till skogs för en joggingtur med hundarna. Tog lite tid innan jag hunnit ordna allt, reflexvästar på hundarna, långkalsonger på, mössa? pannband? hundgodis i fickorna, midjebälte för mobil och sist men inte minst, pannlampa, batteri. Till slut hade vi alla hoppat in i bilen, rullar iväg, hinner lyssna på lite pod i bilen, äntligen framme, sugna och pipiga hundar. Kliver ur bilen, ner med pannlampsbatteriet i midjebältet, på med pannlampan på huvudet, tejpar i hop batterisladden med pannlampan som en säkerhetsåtgärd. Äntligen klar att ge mig iväg! Trycker på knappen för att tända pannlampan, vad händer? INGENTING! Men herregud! Glapp i lampan! Efter alla förberedelser! All förväntan! Jag blir galen på dessa pannlampor! Googlar man på pannlampor borde man få upp en varningsskylt med ordet TJORV! Eller ett ton tålamod som obligatoriskt tillbehör! Någon som känner till en pannlampa som aldrig glappar, har en batteritid på helst en mänsklig livslängd och en överlevnad på minst fem år? Hur svårt kan det vara??
Så här såg det ut där jag stod i skogen:
 
 
Kul va?
Det blev en promenad i villakvarteret istället. Om jag blev besviken så är det nog ingenting mot vad hundarna blev! Förlåt!
Nu är lampan på reparation hos min pappa, prylarna brukar komma åter från honom i det närmaste uppgraderade och bättre än nyskick! Håller tummarna!
Ha det bra!

Kommentera här: