Bitar faller på plats!

Hej! 
Nu börjar bitarna falla på plats! Det här med väg-cykling. Min kära Blaise (vår väg-cykel) har varit in på service. Rundsmörjning, ny kedja, justering av växlar och sist men inte minst - däckpumpning. Jag förstår nu att jag  haft för lite luft i däcken... Känns stenhårt och lite otäckt nu men oj vad det går lätt! Vilken skillnad. Vilket flow jag kom in i! Jag tyckte det gick jätte-fort! Backe upp backe ned, höll fart hela tiden och blev bara så där lagomt ansträngd. 
Jag följde sonen då han skulle cykla till sin tjej från stugan. Två mil från Niemisel och ned mot Råneå, hade svårt att vända för att det gick så bra men vi hade planerat bad och bastu i stugan så jag kunde inte vara borta längre. 
Med jämna mellanrum, rusig av fart och adrenalin, ropade jag över axeln och frågade om han var med. Tänkte att han kanske hade jobbigt att hänga med. Alla gånger svarade han lugnt: Jaaa! Kanske inte fullt så imponerad av de hiskeliga farterna som vi kom upp i... Men jag tror ändå att han var liiiite stolt över mig. 
Hemvägen gick också fort, men med stopp för fotografering. Därefter bastu och ett kvällsdopp. 
Lite allmän info - det platta berget som ni ser på tredje bilden, är Snöberget  ett kalottberg och naturreservat med rullstensås efter istiden. Känt utflyktsmål. Ba’ ett tips! 
Ha det bra!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera här: