Gillar att tävla!

Hej! 
Jag måste erkänna att jag gillar att tävla! Någon stor och högröstad tävlingsdjävul är jag inte, mer en lågmäld, envis, enveten. Som den glada motionär som jag är så kommer jag varken först eller sist. Mitt mål på tävlingar är att njuta av tävlingen, njuta av att man har utfört tävlingen, känna sig stolt och nöjd, behålla humöret. Vara lycklig över att man faktiskt är i sån pass form att man klarar av tävlandet. Klarar att springa en mil på myrar, klarar av att cykla två mil i varierad terräng i hög fart, klarar av att orientera en medelsvår bana. Det är det inte alla som gör! Sen finns det mycket jag inte klarar av, jag hittar inte i Stockholm, hittar knappt ut ur köpcentran i Luleå, ska jag åka upp eller ned i rulltrappan? Jag är svindålig på att ta beslut och överlåter det helst på andra. Men jag suger upp energi ur de saker som jag är bra på! 
Anledningen till att jag pratar tävling är att det är tävlingsdags igen i helgen. MTB-tävlingen Obbola challenge utanför Umeå. Vi åker ned hela familjen med husvagnen. Gott om plats i bilen när man kan packa alla grejer i husvagnen! Mindre plats i husvagnen när hela familjen huserar inne i den. Undrar om någon saknar mig i den allmänna röran om jag tar in på hotell...
Bjuder på några sköna cykelbilder från tidigare tävlingar!
Ha det bra!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentera här: