Hemmaträning

Hej!
Inget nytt begrepp, men mycket tidseffektivt om man har karaktären att få jobbet gjort. Det är ju tydligen något magiskt i att någon säger till en vad man ska göra, om det så är på ett pass på gymet, en PT eller en fysioterapeut som ordinerar rehab. Men att bara göra hemmaträning på eget initiativ är lite svårare att motivera sig till även om det är tidseffektivt och även om det finns en miljoooon färdiga upplägg på nätet.
Men jag försöker. Har märkt att jag går ca en gång/vecka på Utestark. Även om jag skulle vilja gå två gånger/vecka så hamnar oftast något annat emellan och då vore det väl bra att köra hemmaträning en gång i veckan? Ibland lyckas jag, ibland inte. Jag tror faran med hemmaträning är att det är så flexibelt så jag missar att planera in det. Jag tänker att den träningen går så fort så jag kan ta det när det passar under dagen eller under veckan. Och då blir det aldrig av för något annat kommer alltid emellan.
Undanflykter, undanflykter. Men om någon skulle säga åt mig att göra det en gång i veckan och sedan följa upp efter en månad, då är jag helt säker på att jag samvetsgrant skulle ha gjort det. Sån är jag! Hur funkar du?
 
Nu har jag i varje fall knåpat ihop ett alldeles lagom upplägg som jag kört flera gånger. Som vanligt fokus på ben och bål...och lite axlar. Hittade bra bålövningar i ett instagraminlägg som Maratonpetra gjorde 27 juni. Ta en titt på det!
Ha det bra!
 
 

Kommentera här: