Kittar upp mig

Hej!
Slår ett slag för återbruk! Jag har ju harvat på i min pappas gamla vallningsfria längdskidor i vinter, alltså när jag har trampat på i djupsnö och på skoterspår med hundarna. Det har gått alldeles utmärkt, men jag känner att jag skulle vilja kitta upp mig till lite stadigare pjäxor och kortare och bredare skidor. Kanske till och med skidor med möjlighet att fästa stighudar på så att det bara är att trampa på i uppförsbackarna. Längtan efter detta blev ju inte mindre efter helgens fjälltur när det kryllade av turfolk och härliga fjällsidor som man bara vill trampa uppför och glida nedför.
Jag har kikat runt lite och skidor verkar vara svårt att hitta på Blocket, men pjäxor gjorde jag en riktigt vågad chansning. Jag hittade ett par begangnade på Blocket i södra delen av vårat avlånga land och jag kastade mig ut i ovissheten och slog till utan att kunna prova dem. En nagelbitande väntan följde tills de dök upp i norra delen av vårat avlånga land, och trot eller ej, de satt perfekt! Puuh! Vilken lättnad! Sparade då minst en tusenlapp på att köpa begagnat! Och...hmmm... en tusenlapp, då är man ju en god bit på väg till nya löparskor... Blev en liten tur till Snabba steg för att sätta sprätt på mina "intjänade" pengar! Har aldrig provat Hoka One One förut men de satt som ett smäck och nu är jag taggad på löparturer.
Ha det bra!
 
PS. Förlåt, jag måste kasta in några bilder på helgens fjälltur! Så fantastiskt!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: